Продукти за леки автомобили / Ванове/ 4x4

New content item

Непрекъснато
движение напред

150 години иновации и прогрес

Woman driving and looking into the back mirror

В продължение на 150 години сме ентусиазирани за гумите.

Continental има успешна история още от 1871 година, когато компанията е основана в Хановер, Германия. Където и да са хората, които се опитват да превърнат своите идеи, свързани с мобилността, в реалност, ние сме готови да ги подкрепим. Това е обща тема през всички периоди на нашата история; нашите решения за технологии, системи и услуги правят мобилността и транспорта по-устойчиви, по-безопасни, по-удобни, по-персонализирани и по-достъпни.


Разглежданият период е доста голям, но тук ви предлагаме обобщение на ключовите етапи през 150-те години на иновации и прогрес, както и вълнуващ поглед към бъдещето.

Пътят към устойчивостта (1991 г. – днес)

Експерименталната лаборатория „Taraxagum Lab Anklam“ е отворена през 2018 година в провинция Мекленбург-Предна Померания, Германия. Лабораторията провежда новаторски изследвания за отглеждането и обработката на руски глухарчета като алтернативен източник на суровини вместо каучуковото дърво, което е огромен скок напред в екологичното производство на гуми.

ContiLifeCycle се въвежда през 2013 г., за да подобри експлоатационния живот на гумите за камиони Continental. Прилагайки напълно уникална комбинация от рециклиране на каучук и пренарязване на гуми за камиони Continental разработва устойчиво решение, което удължава експлоатационния живот на гумите, като същевременно намалява значително разходите.

През 2007 година Continental придобива Siemens VDO Automotive AG и става един от петте водещи доставчици в автомобилния отрасъл в света. Същевременно компанията подобрява пазарната си позиция в Европа, Северна Америка и Азия.

ContiSportContact 2 Vmax е представена през 2003 година – първата в света автомобилна гума, одобрена за скорост до 360 км/ч. По-късно Continental е призната официално от Световните рекорди на Гинес, че продава най-бързите в света разрешени за използване по пътищата гуми.

При отчитането на екологичното въздействие на гумите през 1991 година се заражда нова идея. Continental пуска на пазара ContiEcoContact – първата в света екологично устойчива гума, която доказва, че грижата за околната среда не е задължително да отстъпва пред производителността или безопасността.

Инженерите обръщат особено внимание на намаляването на съпротивлението при търкаляне и износването на гумата, така че ContiEcoContact би издържала много по-дълго и би оставила значително по-малко остатъци от каучук по асфалта (в сравнение с една традиционна гума).

Друго предимство за околната среда – и за оперативните разходи на водача – е че се подобрява икономичността на превозното средство. Днес ContiEcoContact вече е в своето пето поколение и продължава да бъде класирана като най-добра в своя клас при независими тестове.

Акцент: Изкуството на рекламата

Златната епоха на транспорта и мобилността предостави чудесно вдъхновение за друг набиращ популярност вид изкуство: рекламите. В архивите на Continental се съдържа удивителна колекция от рисувани плакати, отразяващи не само качествата на нашите продукти, но също и аспирациите на нашите клиенти.
Независимо дали темата е ефективността, безопасността или просто блясъка на пътуването до екзотични места – в тези цветни изображения на културна история има много ценни неща.

Интернационализация (1961 – 1990 г.)

Придобиването на северноамериканския производител на гуми General Tire през 1987 година води до учредяването на ново международно дъщерно дружество: Continental Tire North America, Inc.

През 1979 година Continental придобива европейските операции на Uniroyal, за да получи по-широка база в Европа. Шест години по-късно бяха придобити отделите за гуми на австрийската компания Semperit.

През 1972 година е обявена голяма иновация, когато Continental стартира зимните гуми без шипове ContiContact. Те представляват значително подобрение на сигурността на пътя при шофиране в тежки сезонни условия.

Търсенето на гуми от различни видове и за различни употреби нараства успоредно с динамичното развитие на световното производство на автомобили. За да не изостава от пазарните изисквания, Continental създаде специализиран център за тестване. Съоръжението за тестване на гуми Contidrom отвори врати през 1967 година на границата на Люнебургското поле.

Акцент: Първата безпилотна кола

Праз 1968 година първата електронно контролирана безпилотна кола излезе на пистата в нашето тестово съоръжение Contidrom, което бе изненада за пресата и обществеността. Целта на този визионерски проект бе да определи как гумите могат да бъдат тествани прецизно посредством научни методи при програмирани условия. Но от друга страна, инженерите на Continental проправяха път за бъдещето на автономното шофиране.

Днес Continental продължава да работи по нови технологии, за да поддържа автономно шофиране. Понастоящем по затворени тестови писти работи CUbE – „Continental Urban Mobility Experience“, което може да бъде активирано чрез приложение за смартфон, за да превозва пътници до избрана от тях дестинация. Освен това изследователите проучват потенциала за автоматизирани магистрални пътувания и автоматично насочване в паркинги. Елиминиране на необходимостта от водач вдъхновява също и идеи за автомобилен интериор: Инженерите на Continental могат да го преработят в нещо, което е също толкова уютно и приветливо, колкото е всекидневната.

Стартирайте видеото
 

Състезателен успех (1931 – 1960 г.)

Continental започва масово производство на радиални гуми за първи път през 1960 година. Компанията въвежда буквата „R“ за обозначаване на тези гуми, което в последствие става стандарта за производителите на гуми в целия свят.

През 1955 година Continental е първата германска компания, която започва производство на безкамерни гуми за пътнически автомобили, отчитайки изискванията на производителите на автомобили. Тези гуми превъзхождат значително традиционните гуми по отношение на надеждността.

През 1952 година Continental предлага първите гуми в Европа, които са специално проектирани за зимни и заледени условия – „М+S“ (кал и сняг).

Работейки в тясно сътрудничество с Daimler-Benz и Porsche, Continental повтаря своите предвоенни успехи на състезателната писта между 1951 и 1955 година. Пилоти като Стърлинг Мос (Stirling Moss), Карл Клинг (Karl Kling) и Хуан Мануел Фанджо (Juan Manuel Fangio) печелят френското, британското, нидерландското и италианското Гран При в автомобили, оборудвани с високоскоростни гуми Continental.

С края на войната през 1945 година британското военно правителство дава разрешение на заводите в Хановер да продължат производството си.

По време на войната изследователите продължават да работят по нови дизайни и технологии. Един от резултатите е патента за безкамерни автомобилни гуми, получен от компанията през 1943 година.

Между 1935 и 1940 година Mercedes и Auto-Union (известна днес като Audi) автомобили, оборудвани със състезателни гуми Continental, печелят завидна поредица от състезателни триумфи. Четири последователни победи в германското Гран При, четири победи в Гран При на Триполи, три в Италия, както и многобройни скоростни рекорди помагат на автомобилни състезатели като Рудолф Карачиола (Rudolf Caracciola), Бернд фон Роземайер (Berndt von Rosemeyer) и Ханс Щук (Hans Stuck) да спечелят международна слава.


Continental през Втората световна война

След избухването на Втората световна война през 1939 година производството на гуми и каучук е строго регулирано, за да отговаря на военните изисквания за гуми за камиони и самолети, както и за производството на дрехи, обувки и други продоволствия. Като много промишлени производства в Германия по това време, Continental използва принудителен труд, осигурен от така наречения „Трети райх“. Този срамен епизод е повод за дълбоко съжаление и е разследван в историческо проучване, публикувано през 2020 година.

Изобретателни пионери (1901 – 1930 г.)

В началото на 20-и век Continental прави трансформираща промяна в своя производствен фокус: насочване към автомобилни гуми. Компанията постига огромен успех в тези начинания от самото начало – и не е спирала оттогава.

Техническият въглерод е възприет за производството на гуми през 1926 година, като се използва за подсилващ пълнеж, за да придаде на гумата по-голяма устойчивост на износване, както и характерния ѝ цвят.

През 1921 година Continental е първата германска компания, която пуска на пазара гумите с корда. Материята с влакна корда е по-еластична, което представлява значително подобрение от по-твърдата ленена квадратно-втъкана тъкан.

Не всичко е въпрос на автомобил гуми. Авиаторът пионер Луи Блерио влиза в историята с първия полет през Ла Манша през 1909 година. Крилата и фюзелажът на самолета му са покрити с Continental Aeroplan материал.

Continental изобретява сменяемата джанта за седани през 1908 година – удивителна иновация, която помага за спестяване на време и усилия при смяната на гума.

През 1904 година Continental представя първата в света автомобилна гума с протектор с шарка.

На 25 март 1901 г. първият от автомобилите на Karl Benz, наречени Mercedes, е оборудван с пневматични гуми Continental. Той постига сензационна победа в автомобилното състезание Ница-Салон-Ница, изминавайки 414-километровото разстояние за 6 часа 45 минути и 48 секунди. Тази победа се оказва силна реклама и стимулира разработването на нови дизайни на гумите.

Дух на оптимизъм (1871 – 1900 г.)

Много важна е годината 1892, когато Continental става първата германска компания, която произвежда пневматични гуми за велосипеди.

Изображението на буен кон се появява за първи път върху продуктите на Continental през 1875 година – то е базирано на герба на град Хановер – и е възприето официално като търговска марка на компанията през 1882 година.

Основана е компанията Continental Caoutchouc & Gutta-Percha в Хановер на 8 октомври 1871 г. – век и половина преди производството на първия автомобил. Производството на основния завод на улица Варенвалдер включва гумирани тъкани за дъждобрани, бутилки с гореща вода и плътни гуми за велосипеди и карети..

Изборът на Хановер като място за създаване на бизнеса не е случаен. В началото на 19-и век градът е оживен индустриален център с инженерни заводи, тъкачни и текстилни фабрики, и дори луксозни шоколадиери. Още през 1843 година Хановер вече е свързан с останалата част на Германия чрез директна железопътна линия.

Акцент: Защо кон? Логото на гумите Continental датира от 1875 година

Буйният кон е една от най-познатите търговски марки в автомобилната промишленост, като символизира сила, гъвкавост и издръжливост. Той е имал няколко форми през годините. Но как и защо е станал синоним на гумите Continental?

За първата поява на коня е отговорен ветеринарен лека на име Хартман, който е изобретил „копитни буфери“, изработени от мека гума, предназначени да предотвратяват подхлъзването на конете по заледени повърхности. Той притежавал патента, а Continental ги произвеждала и разпространявала. Всеки копитен буфер бил с изображението на кон, изправил се на задните си крака.

Но по-широкото значение на коня идва от корените на компанията в Хановер, Германия; чистокръвният състезателен кон със същото име е традиционен символ в региона. Той се появява за първи път върху герба на херцогство Брауншвайг-Люнебург през 14-и век и се използва до ден днешен в германската провинция Долна Саксония.

Поглед към бъдещето

Продължавайки нашата дългогодишна история на иновации, Continental разработва две напълно нови технологични концепции за гуми, които ще доведат до още по-голяма безопасност на пътя и комфорт в бъдеще. Двете системи – ContiSense и ContiAdapt – дават възможност за непрекъснато следене на състоянието на гумата, както и възможността за спонтанно адаптиране на характеристиките за ефективност на гумата към преобладаващите условия на пътя. Технологиите дебютират официално пред публиката на автомобилното изложение във Франкфурт през 2017 година.

ContiSense е базирана на разработването на електропроводими каучукови смеси, които дават възможност за изпращането на електрически сигнали от сензор в гумата до приемник в автомобила. ContiAdapt комбинира микрокомпресори, вградени в колелото, за да регулира налягането в гумите с джанта с променлива ширина. Това дава възможност на системата да променя размера на зоната на контакт, която при различни условия на пътя е решаващ фактор за безопасността и комфорта.

Както ContiSense, така и ContiAdapt, са интегрирани в концептуална гума, която дава възможност за пълно използване на предимствата и на двете системи. Дизайнът на гумата включва три различни зони на протектора за шофиране върху мокра, хлъзгава и суха повърхност. В зависимост от налягането в гумите и ширината на джантата различните зони се активират и концептуалната гума възприема необходимата „следа“ във всеки случай. По този начин характеристиките на гумата се адаптират към преобладаващите условия на пътя или предпочитанията на водача.

Continental вярва, че и двете технологични концепции за гуми са обещаващи решения за мобилността на бъдещето, като гумите се адаптират, за да отговарят на нуждите от автоматизирано шофиране и е-мобилност.

Защо Continental

Перфектна ефективност при спиране

Image

Continental е наясно с улиците по света – както и с това как да спира на тях. 

Прочети повече

Германски инженеринг

Image

Немското инженерство и точност са легендарни.

Прочети повече

Тествани за вашата безопасност

Winter tires tested for your safety

Преди да влезе в производство, всяка иновация на Continental преминава през интензивни изпитвания.

Прочети повече

Автомобилни експерти

Image

От1995 Continental вече са разработили основните ключови технологии за по-безопасно и по-комфортно шофиране.

Прочети повече

Оригинално оборудване

Image

Производителите на автомобили използват само първокласни гуми, които отговарят на най-високите стандарти.

Прочети повече

Независими тестове на гуми

Image

При разработката на нашите гуми ние взимаме под внимание всички аспекти, касаещи безопасността и ефективността.

Прочети повече

Нашите основни продукти

Открийте вашата гума

Най-бързият път към перфектната гума.