Продукти за леки автомобили / Ванове/ 4x4

stage_image

Медии

Continental представя две нови технологични концепции за гуми за подобрена сигурност и комфорт

12/09/2017
  • ContiSense: използва сензори в гумите, за да измерва дълбочината на протектора и температурата, и известява водачите за повреди по гумите – данните се предават по провеждащ електричество каучук
  • ContiAdapt: регулира налягането на гумите и широчината им върху джантата, за да настрои зоната на сцепление към пътните условия
  • Новите технологични концепции ще бъдат показани на Международния автомобилен салон Франкфурт 2017 заедно с актуализирано проучване за гумите
Стартирайте видеото

 

Хановер, септември 2017 г. Continental представя две нови технологични концепции за гуми, които ще подобрят още повече сигурността и комфорта на пътя в бъдеще. Двете системи позволяват непрекъснато следене на състоянието на гумата, както и регулиране според ситуацията на характеристиките на поведение в зависимост от преобладаващите условия на пътя. Технологиите, наречени ContiSense и ContiAdapt, ще направят своя публичен дебют на Международния автомобилен салон Франкфурт 2017, като с тях ще бъде представено и проучване за гумите.

ContiSense е базирана на разработката на провеждащи електричество каучукови смеси, които позволяват електрически сигнали да бъдат изпращани от сензор в гумата към приемник в автомобила. Базираните на каучук сензори постоянно следят дълбочината на протектора и температурата. Ако измерените стойности са над или под предварително зададени лимити, системата мигновено известява водача. Ако нещо проникне в протектора, електрическа верига в гумата се затваря, което също така незабавно изпраща предупреждение за шофьора – по-бързо от системите, използвани до момента, които предупреждават водача само когато налягането в гумите вече е започнало да спада. В бъдеще системата на ContiSense ще включва допълнителни сензори, които могат да бъдат използвани индивидуално. По този начин информация за пътната повърхност, като например нейната температура или наличието на сняг, могат да бъдат „усетени“ и предадени към водача. Данните могат да бъдат изпратени към електрониката на автомобила или чрез Bluetooth към смартфон.

 

ContiAdapt комбинира микросензори, вградени в колелото, за да регулира налягането в гумата с променлива широчина върху джантата. По този начин системата може да променя размера на зоната на сцепление, която при различни пътни условия е решаващ фактор както за сигурността, така и за комфорта. Четири различни комбинации позволяват перфектно адаптиране към мокри, неравни, хлъзгави и нормални условия. Например по-малка зона на сцепление, комбинирана с високо налягане на гумите, намалява съпротивлението при търкаляне и осигурява по-икономично шофиране при равни, сухи пътища. От друга страна, комбинацията от по-голяма зона на сцепление с по-ниско налягане осигурява идеално сцепление върху хлъзгави пътища. Системата също така позволява задаването на много ниско ниво на налягане под 1 bar, което например да спомогне за излизането на автомобила от паркомясто при дълбок сняг или за преодоляване на опасен участък, покрит с черен лед. 

Заедно с ContiSense и ContiAdapt ще бъде представена и концептуална гума, която позволява максимално възползване от ползите от двете системи. Дизайнът на гумата включва три различни зони на протектора за шофиране на мокра, хлъзгава или суха настилка. В зависимост от налягането на гумата и широчината на джантата се активират различни зони на протектора, като концептуалната гума възприема желания „отпечатък“ във всеки един случай. По този начин характеристиките на гумата се адаптират към преобладаващите пътни условия или предпочитанията на водача.

 

Continental счита и двете технологични концепции за гуми за многообещаващи решения за мобилността на бъдещето, където гумите се адаптират, за да отговорят на нуждите на автоматизираното шофиране и електрификацията. Например ниското съпротивление при търкаляне позволява електрическите автомобили да изминават по-големи разстояния с едно зареждане. В същото време гумите могат да бъдат адаптирани, за да подхождат на личните предпочитания на водача или да отговарят на внезапни промени в метеорологичните условия. Тези концепции са логичните следващи стъпки в ориентираната към бъдещето разработка на сензора REDI, представен на пазара от Continental през 2014 г., който беше ключов в установяването на интелигентна комуникация между автомобил и гума. Новата технология за гуми надгражда върху двете установени технологии за мобилност – ContiSeal за автоматичното залепване на спукани гуми, както и ContiSilent за осезаемо намаляване на шума от гумите/пътя. Възползвайки се от повече от век опит в технологиите за гуми и със собствена експертиза в сферите на автомобилната електроника и информационни технологии, Continental систематично съгласува своите продукти с бъдещите изисквания за автономно шофиране и електрическа мобилност.

Контакт
Alexander Bahlmann
Kai Rühling

Senior PR Consultant & Content Management Passenger & Light Truck Tires EMEA
Continental AG l Divison Tires

Büttnerstraße 25

30165 Hannover, Germany

+49 (0) 511 938 2370

+49 (0) 511 938 2455

Ние използваме бисквитки, за да гарантираме предоставянето на най-добрата работа с нашия сайт. Щракнете тук, за да разберете повече или променете настройките на Вашите бисквитки