Продукти за леки автомобили / Ванове/ 4x4

Нова серия на Extreme E със състезанието Arctic XPrix в Гренландия

 

  • Трето състезание от дебютния сезон този уикенд в Кангерлусуак
  • Всички състезания ще бъдат показани на живо в цяла Европа
  • Състезателни серии на специалните гуми CrossContact Extreme E на Continental

Хановер, 23 август 2021 г. В състезанията от Extreme E педалът на газта е натиснат до ламарините. След драматичния старт в Ал-Ула, Саудитска Арабия, и технически предизвикателния маршрут на брега на езерото Ретба в Сенегал новите зрелищни състезателни офроуд серии ще започнат на 28 и 29 август сред вечния лед на Гренландия. Състезанията ще се проведат близо до Кангерлусуак с изцяло електрическите състезателни болиди ODYSSEY 21. Градът е на около 50 километра северно от Северния полярен кръг, в края на фиорд със същото име, дълъг приблизително 163 километра, и е най-вътрешното селище в Гренландия. Състезателната писта, избрана с научен принос, е дълга пясъчна ивица, съставена от каменен прах, пренесен по естествен начин през годините от ледника. Състезанието ще се излъчва по различни европейски телевизии. Continental също така предлага възможност да гледате състезанията на живо от своя уебкаст: https://www.continental-tires.com/car/stories/extreme-e/broadcast. Интригуващият въпрос е кой от деветте отбора ще използва най-добре времето след старта на сезона и ще завърши начело при трудните условия в Гренландия. 

Sandra Roslan

Sandra Roslan, Head of Content Marketing & Social Media and Project Lead Extreme E

„Гренландия е екстремна среда за зрелищния мотоспорт във всяко отношение“, казва Сандра Рослан, която отговаря за проекта на партньора-основател и производител на гуми Continental. „Враждебните местни условия ще бъдат изключително труден тест за материала и всички участници. В същото време Гренландия е на първа линия на глобалната климатична криза. Никъде другаде по света безпрецедентните последици от глобалното затопляне не са по-очевидни. Гренландия загуби 600 милиарда метрични тона лед само през последната година.“
В надпреварата между гигантите в мотоспорта от различни дисциплини екипът на Rosberg X Racing отива на старта като лидер в общото класиране със световния шампион по рали крос Йохан Кристоферсон и бившата австралийска рали шампионка Моли Тейлър. Световните рали шампиони Себастиан Льоб и Кристина Гутиерес от отбора X44 на Люис Хамилтън бяха тазгодишните победители на етапа в Дакар и изостават само с 14 точки. Шампионът във Формула 1 Дженсън Бътън и тест пилотът на Continental Микаела Олин-Котулински следват на трето място с 13 точки изоставане. Всички останали отбори са групирани в непосредствена близост в спираща дъха надпревара. Поставеният на четвърто място отбор Андрети Юнайтед е само със седем точки пред сегашния последен финалист Segi TV Chip Ganassi Racing, на който единствено лошият късмет попречи за по-доброто класиране в предишните състезателни уикенди в Саудитска Арабия и Сенегал. 

Стартирайте видеото
New content item
 

„Състезателната серия Extreme E е колкото зрелищна, толкова и вълнуваща“, казва Сандра Рослан. „Предишните състезания бяха пълни с изненади и показаха, че всеки отбор може да бъде крайният лидер. Това се дължи не на последно място на факта, че състезанията никога преди това не са се провеждали на тези места. Никой няма опит, от който да се възползва. А маршрутите са толкова екстремни, че няма сравними условия за тренировка на което и да е друго място. Ето защо няма ясни фаворити за Arctic XPrix.“

Всички отбори стартират с електрически SUV автомобили, които са кръстени ODYSSEY 21. Тези необикновени превозни средства имат дължина 440 см, ширина 230 см и височина 186 см, приблизително същите размери като на наличните в търговската мрежа SUV-та, а дори и междуосието от 300 см също звучи съвсем нормално. Тези SUV-та обаче са наистина мощни. Произведени от компанията за производство на състезателни коли Spark Racing Technology, те могат да се похвалят с електрически еквивалент от 544 к.с. и тегло от само 1650 килограма. За сравнение – средният автомобил в Рали „Дакар“ има около 300 к.с. и тежи повече от два тона. Стойностите на ускорението са също толкова впечатляващи. Задвижвани от два електродвигателя, тези мощни бъгита достигат 100 км/ч само за 4,5 секунди. Електрическите SUV също могат лесно да се справят с наклон от около 55 градуса. За да управляват безопасно такава пламтяща мощност по трасето при всякакви обстоятелства и в различни климатични зони, всички отбори от състезателните серии се довериха на 37-инчовата състезателна гума CrossContact Extreme E, специално разработена от Continental за тези ситуации.


1. Rosberg X Racing (Johan Kristoffersson / Molly Taylor) 71 points
2. X44 (Sébastien Loeb / Cristina Gutiérrez) 57 points
3. JBXE (Jenson Button / Mikaela Åhlin-Kottulinsky) 44 points
4. Andretti United (Timmy Hansen / Catie Munnings) 37 points
5. XITE ENERGY RACING (Oliver Bennett / Christine GZ) 37 points
6. ACCIONA | Sainz XE Team (Carlos Sainz / Laia Sanz) 36 points
7. ABT Cupra XE (Mattias Ekström / Claudia Hürtgen) 35 points
8. Veloce Racing (Stéphane Sarrazin / Jamie Chadwick) 31 points
9. Segi TV Chip Ganassi Racing (Kyle LeDuc / Sara Price) 30 points