„Гума за сняг“ означава гума, чиято протекторна шарка, смес или структура на протектора са проектирани основно да постигат при заснежени условия поведение, което е по-добро от това на нормална гума по отношение на способността й да стартира или поддържа движението на превозното средство.
„Алпийският символ“ идентифицира зимните гуми според разпоредбите на ИКЕ на ООН (валидни в ЕС и различни други държави) и разпоредбите за гумите в САЩ и Канада. Поведението на сняг на тези зимни гуми трябва да бъде доказано чрез обективни тестове и да покрива или надвишава дефинирани лимити. Тези гуми осигуряват изключително поведение по отношение на сигурността и контрола на сняг, на заледени пътища и по принцип при отрицателни температури.
Много джипове и офроуд автомобили са оборудвани с гуми, носещи маркировката „M+S“ на страничния борд. Причината за това е че тази категория автомобили за първи път е предложена в Северна Америка, където всесезонните гуми с маркировка „M+S“ са обичайни. В портфолиото от гуми на Continental това важи например за продуктовите линии ContiCrossContact LX, ContiCrossContact LX Sport или Conti4x4Contact.
Маркировката „M+S“ е официално дефинирана в директива на ЕС със значение: „гума с протекторна шарка и структура, проектирана за по-добро поведение на сняг, отколкото нормална гума“. Поведението на гуми с маркировката „M+S“ следователно нито е дефинирано, нито измервано.
Поведението на сняг на зимните гуми се посочва в Северна Америка с така наречения „Алпийски символ“. Единствено гуми, които отговарят или надхвърлят тези изисквания, могат да носят „Алпийски символ“.
Въпреки че гуми с маркировката „M+S“ в някои европейски държави се считат по закон за зимни гуми, Continental препоръчва при зимни условия да използвате зимни гуми с „Алпийския символ“ на страничния борд и дълбочина на протектора от поне 4 мм.