Продукти за леки автомобили / Ванове/ 4x4
Немското UHP списание Sport auto (D) публикува в издание (бр.11/2013) тест на зимни гуми 2013. Тестван е размерът 245/40 R18 V на Audi TT RS.
Оценка за ContiWinterContactTM TS 830 P: "високо препоръчана"
От оценката на WinterContactTM TS 830 P:
+ много балансирани стойности във всички дисциплини
+ добро спиране, стабилност и прецизност на суха настилка
Списание AutoBild allrad (D) в бр.11/2012, публикува тест на зимни гуми2012. Тестван е размерът 235/55 R 17 на автомобил Audi Q3.
Оценка на ContiWinterContactTM TS 830 P: "Образцова – победител в теста"
От оценката на ContiWinterContactTM TS 830 P:
+ много добра на сняг
+ добре балансирани цялостни характеристики
+ добра управляемост на суха и мокра настилка
Списание AutoBild sportscars (D), в бр.11/2012, публикува тест на зимни гуми 2012 г. Тестван е размерът 225/45 R 17 на автомобил Golf 6.
Оценка ContiWinterContactTM TS 830 P: "Образцова"
От оценката ContiWinterContactTM TS 830 P:
+ подходяща за всякакви условия
+ добра през зимата
+ кратък спирачен път на мокра настилка
+ стабилни особености при движение и прецизна реакция при управление
+ най-добър комфорт на движение
+ най-добра в разхода на гориво
Списание Auto Bild (D), бр. 39/2011, тества различни зимни гуми с размер225/45 R17 H/V на автомобил BMW 3.
Резултат за ContiWinterContactTM TS 830 P:
"Препоръчана"
От оценката на ContiWinterContactTM TS 830 P:
Голямата твърдост на блоковете в централната част на протектора и многобройните ламели, образуващи маскимален брой ръбове на сцепление, предоставят по-голяма спирачна сила върху мокри и заледени настилки.
Големият брой блокове и ламели в рамената на гумата създават множество ръбове и съответно по-добро сцепление върху сняг.
Благодарение на равномерното разпределение на твърдостта на блоковете и съответното равномерно разпределение на налягането в контактната площ, гумата се износва по-малко и по-равномерно, което води до по-дълъг километров пробег.
Гуми с поведение на високо сцепление на мокра настилка (с рейтинг A или B) имат по-къс спирачен път на мокри пътища и следователно са по-сигурни в дъжда. Както и при икономичността на горивото, рейтинг D не се използва и няма планове да се използва рейтинг G.
На гумите се дължат до 20% от разхода на гориво на автомобила ви, затова ако искате да получите повече километри от един резервоар с гориво, трябва да изберете гуми с висок рейтинг за икономичност на горивото. Освен това ще намалите и емисиите си на въглероден диоксид. Всичко се свежда до триенето при търкаляне, тоест енергията, която се губи, когато гумата се движи. Колкото по-ниско е триенето при търкаляне, толкова по-малко енергия се губи и толкова по-ниски са разходът ви на гориво и емисиите на въглероден диоксид. Разликата между гума с рейтинг A и такава с рейтинг G може да е дори 6 литра на 1000 километра.
Това е външният шум, предизвикан от гумата, и се измерва в децибели. Колкото повече запълнени стълбчета са показани на етикета, толкова по-шумна е гумата.